Autostrada Sibiu-Pitesti are cinci trasee posibile – votati varianta cea mai buna

Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale – CNADNR – a publicat pe site-ul propriu cinci variante de traseu pentru autostrada Sibiu-Pitesti. Publicul, dar si autoritatile locale si organizatiile de mediu sunt invitate sa spuna, pana pe 11 decembrie, care este cea mai buna solutie pentru cea mai asteptata autostrada din Romania.

Dintre cele cinci variante de traseu luate in calcul de CNADNR pentru „Autostrada Dacia” Sibiu-Pitesti, una este mai veche, rezultata dintr-un studiu de fezabilitate realizat in 2008, si patru sunt noi.

Dintre cele mai recente variante, una urmareste indeaproape traseul stabilit acum 7 ani. Doar difera putin in zone precum Talmaciu, Cainenii Mici sau in apropiere de Curtea de Arges.

O alta varianta merge pe partea stanga a lacului Merisani si ocoleste Curtea de Arges pentru a reveni la traseul de baza in Balteni.

Tot din Balteni se desprinde alt traseu catre Calimanesti, care revine la drumul de baza in zona Racovita-Copaceni.

La Racovita-Copaceni ajunge si un traseu propus, care coteste si el spre Calimanesti.

Variantele au fost publicate de Compania de Autostrazi la insistentele Asociatiei Pro Infrastructura, dupa ce aceasta a si castigat un proces cu CNADNR.

Sibiu-Pitesti este cea mai asteptata autostrada din Romania. Lucrarile ar urma sa inceapa anul viitor, potrivit Ministerului Transporturilor. Prima oara vor intra in lucru cei 10 kilometri dintre Sibiu si Boita si cei 31 de kilometri dintre Pitesti si Curtea de Arges.

Potrivit Master Planului General de Transport, costul pe kilometru pentru cele doua tronsoane variaza intre 6 si 8,7 milioane de euro. Sibiu-Pitesti este singura bucata lipsa din autostrada care ar urma sa lege granita de vest cu Bucurestiul si, mai departe, cu Portul Constanta. Toate celelalte tronsoane fie au fost finalizate, fie sunt in lucru si ar trebui sa fie gata anul viitor. In total, construirea celor 116 kilometri de sosea de mare viteza intre Sibiu si Pitesti este estimata la 1,6 miliarde de euro.

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *