Avanpremiera in Cluj-Napoca a Paradei retro 2017
Peste 20 de masini retro, apartinand unor colectionari, au putut fi admirate la Cluj-Napoca, la o expozitie si o miniparada organizate de asociatia Retromobil Club Romania. Vedeta evenimentului a fost „Printesa”, fabricata in 1947 din ordinele faimosului designer englez de automobile Sir Herbert Austin.
Peste 20 de automobile de epoca pe patru roti, ferchezuite cu grija, au colorat platoul din Piata Unirii. Clujenii au profitat de vremea frumoasa de afara si au venit in numar mare ca sa admire bijuteriile retro. Automobilele vor participa in 22 aprilie 2017, sambata, la Retro Parada Primaverii care va incepe la Obeliscul lui Horea (Poarta III) si se va incheia la Centrul Civic.
De departe, vedeta expozitiei a fost un automobil de lux pe nume „Printesa”, care a fost achizitionata din Londra cu 6.000 de lire. In 1947, Sir Herbert Austin, faimosul designer de automobile britanic, a ordonat construirea unei masini de lux si asa s-a nascut „Princess Saloon”. Primele doua modele au fost vandute Reginei Elisabeta in 1952 si 1957, care ulterior si-a mai achizitionat doua. Aceasta serie de masini de lux distinctiv mari (2 tone) a fost realizata manual de Austin si filiala sa Plas Vanden. Tot o „Printesa” a fost si masina aleasa de legendara trupa The Beatles in 1964 pentru primul sau turneu european.
O alta atractie a expozitiei a fost o masina romaneasca ARO M461 „Zimbrul Carpatin”. Masinile de acest gen au fost fabricate intre anii 1964-1975, fiind si primul model exportat. De-a lungul timpului, ARO M461 a participat la diverse concursuri de raliu, un raid de 25.000 km in Himalaya sau autocross-uri in SUA si Africa.
Bijuteriile pe roti au plecat si in parada prin centrul orasului, cu punct terminus in parcarea de la complexul comercial Cora, intre orele 12:00 si 13:30. Retromobil Club Romania, asociatia nationala a posesorilor si restauratorilor de vehicule istorice, a luat fiinta la Bucuresti in 1998. Membrii RCR detin peste 500 de vehicule istorice fabricate in perioada 1901-1981, restaurate si conservate in perfecta stare de functionare, sunt originale si intrunesc criteriile de atestare ale FIVA (Federatia Internationala a Vehiculelor Vechi). Din 2003 Retromobil Club Romania este membru FIVA.