Banda de romani din Spania a furat colete Amazon de peste un milion de euro
Un patron roman de firme de transport din Spania a fost arestat alaturi de iubita lui si de doi dintre soferii angajati. Banda sa a furat din coletele pe care le transportau pentru Amazon. Agentii Politiei Nationale Spaniole au desfiintat o retea de camionagii romani dedicata furtului la intamplare a coletelor pe care le transportau in propriile camioane, raporteaza Comandamentul Superior al Politiei din Madrid.
Ceea ce au furat romanii ar valora peste un milion de euro. Cele patru firme asociate furturilor investigate apartineau aceleiasi persoane, care a folosit o retea de pana la sapte firme, cu depozite si birouri fizice intr-un poligon din Azuqueca de Henares, pentru a distrage atentia atat clientilor, cat si agentilor.
Locuinta unuia dintre romanii arestati a fost perchezitionata de politia spaniola. Omul de afaceri roman si iubita lui, impreuna cu alte doua persoane, soferi de TIR, au fost arestati ca presupusi vinovati pentru aceste infractiuni de talharie, iar o a cincea este cercetata, fara a fi arestata. Toti sunt romani, fara antecedente penale. Valoarea de piata a produselor furate din zece transporturi, efectuate in perioada 2020-2021, ar depasi un milion de euro.
Ancheta politiei este inca deschisa si nu sunt excluse mai multe arestari. Probabil banda a furat in mai multe randuri si vor fi descoperite si alte jafuri. In sediile firmelor si in depozite din Alcalá de Henares, s-au golit camioanele si s-a manipulat marfa acestora. La activitati a participat si iubita patronului roman, soferii de TIR, dar si alti angajati.
Au fost efectuate perchezitii intr-o locuinta din Azuqueca de Henares si intr-un depozit din Alcalá de Henares. S-au descoperit un numar mare de paleti de materiale furate din camioane. Paletii contineau utilaje industriale, precum si electronice sau materiale sportive.
Cum a fost prinsa banda care a furat coletele
Ancheta a inceput in decembrie 2020, dupa ce platforma logistica Amazon a raportat numeroase colete disparute in patru camioane care transportau marfuri intre centrul sau de operatiuni din Italia si orasul San Fernando de Henares, de langa Madrid.
Anchetatorii au descoperit ca cele patru autovehicule vizate apartineau a patru firme diferite, dar cu acelasi proprietar. Asemanarile i-au facut pe politisti sa devina suspiciosi. Toate camioanele fusesera angajate de platforma logistica pentru a efectua aceeasi calatorie (Italia-Madrid), prin acelasi sistem de contractare, o aplicatie de incarcare. La cele patru camioane afectate s-a manipulat sigiliul de pe usa din spate si a fost inlocuit. Usile nu prezentau nici un semn de spargere sau fortare, fiind deschise cu propria cheie.
Aceste coincidente i-au alertat pe anchetatori. Ei au aflat ca metoda folosita pentru manipularea incarcaturii a fost intotdeauna aceeasi. Manevra trebuie facuta intr-un loc inchis, fiind vorba de: descarcarea marfii din camioane, extragerea produselor, resigilare si, din nou, depunerea incarcaturii cat mai aproape de locatia initiala. Toate acestea au necesitat meticulozitate si mult timp, personal si utilaje.
In plus, platforma logistica a raportat ca au existat neconcordante in semnalul de localizare GPS al camioanelor. GPS-urile au fost deconectate cand camioanele au parasit punctul de origine in Italia.