Chiriile in mall-uri la Cluj, la jumatate fata de Bucuresti

Chiriile in mall-uri la Cluj sunt la jumatate fata de cele din Bucuresti.

Astfel, chiria unui spatiu de 100 mp situat intr-un centru comercial dominant din Bucuresti atinge nivelul de 70-80 euro/mp/luna. In acelasi timp, in proiecte similare din orase precum Cluj, Timisoara sau Iasi ajunge la 35-40 de euro.

Livrarile de spatii comerciale vor reveni pe o tendinta pozitiva in a doua jumatate a anului, cand 90.000 mp vor fi livrati in patru orase. In Bucuresti nu este programata nicio deschidere, arata un raport realizat de compania de consultanta Cushman & Wakefield Echinox (CWE).

In primul semestru au fost livrate spatii noi de 14.000 mp in cadrul proiectelor Bistrita Retail Park si Focsani Value Center. Ambele au fost dezvoltate de Element Development si Prime Kapital.

Chiriile in centrele comerciale se maresc

Romania a devenit in ultimii ani o piata stabila care aduce castiguri importante pentru majoritatea jucatorilor din retail. Avem o piata care a atins un prim grad de maturitate si predictibilitate si, in masura in care contextul economic va ramane pozitiv ca pana acum, ne asteptam la o cerere sustinuta in continuare pentru noi spatii de retail, atat in pietele principale, cat si in cele secundare sau tertiare.

Nivelul chiriilor headline din centrele comerciale va creste in perioada imediat urmatoare din cauza ratelor mici de neocupare, a cresterilor de venituri raportate de principalii chiriasi ai acestor centre si a unui stoc restrans de noi spatii de retail. Inregistram un aflux constant de noi retaileri care intra pe piata din Romania, ceea ce nu va face decat sa majoreze cererea de spatii comerciale in proiectele dominante si consacrate„, a mentionat Bogdan Marcu, partner retail agency in CWE.

Carrefour a inchis un hipermarket in capitala

Stocul de spatii comerciale a inregistrat o scadere neta prin inchiderea hipermarketului Carrefour si a galeriei comerciale din Vitantis Shopping Center, la inceputul acestui an, suprafata proiectului in care mai sunt operationale magazinele Praktiker, Diego si Casa Rusu fiind de 36.000 mp„, conform raportului.

Stocul de spatii comerciale moderne din afara capitalei a ajuns la 2,43 milioane mp. Suprafata mall-urilor, parcurilor de retail si a galeriilor comerciale din Bucuresti masoara 1,19 milioane mp. Densitatea spatiilor comerciale la nivel national a ajuns la 184 mp/1.000 locuitori. In Bucuresti ea a atins un nivel de 651 mp/1.000 locuitori, de 3,5 ori mai mare fata de media nationala.

Orasele mici, mult mai dinamice

Noi spatii comerciale vor fi livrate de catre dezvoltatorii NEPI Rockcastle si Prime Kapital in Satu Mare, Baia Mare, Roman, Slobozia, orase tertiare cu o cerere neacoperita de spatii de retail modern. NEPI Rockcastle vrea sa finalizeze in 2018 extinderea proiectului Shopping City Sibiu, cu o suprafata de 10.000 mp.

In Bucuresti, cel mai notabil eveniment din zona de retail din a doua jumatate a acestui an este deschiderea celui de-al doilea magazin IKEA din Romania, cel mare din Europa de Sud-Est, cu o suprafata de 37.000 mp, pe Bd. T. Pallady.

De anul viitor zona comerciala a capitalei se va extinde spre nord, pana in Balotesti. Acolo este asteptata deschiderea proiectului DN 1 Value Center. Colosseum Retail Park, Promenada Mall si AFI Palace Cotroceni vor intra in proces de extindere.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *