Napolact instruieste fermierii din Ardeal

Grupul olandez FrieslandCampina Romania (FCR), care controleaza Napolact Cluj, va aloca resurse financiare si umane pentru o strategie de dezvoltare pe termen lung a fermelor detinute de fermierii parteneri din Ardeal.

Aceasta va oferi sprijin fermelor pentru cresterea calitatii si cantitatii laptelui furnizat si reducerea dezechilibrelor intre volumele livrate in sezoanele calde fata de cele reci, prin asigurarea unei cantitati constante pe durata intregului an.

Obiectivele includ cresterea calitatii si cantitatii laptelui furnizat, scaderea costurilor pentru fermieri, optimizarea productiei in timpul anului, cresterea numarului de vaci pe ferma pana la o dimensiune optima pentru a asigura sustenabilitatea lor pe termen lung si eliminarea pierderilor pentru FCR si pentru fermieri.

“Ne-am luat angajamentul fata de consumatorii nostri ca pentru principala noastra marca, Napolact, sa folosim lapte ce provine exclusiv de la ferme din Ardeal. Avem o dubla responsabilitate, atat fata de consumatori, cat si fata de fermele noastre partenere. Ne preocupam constant ca laptele pe care il folosim sa aiba cea mai buna calitate.

Pe fermierii nostri, de la care colectam anual 75 de milioane de litri de lapte, ii sprijinim in dezvoltarea fermelor la un nivel sustenabil si profitabil pe termen lung. Astfel, le oferim acces la resurse si cunostinte de ultima generatie, posibilitatea eficientizarii afacerilor din jurul fermelor”, a declarat Laurentiu Gioroc, Dairy Development Manager la FCR.

FCR duce fermierii in Olanda si in Germania

Parteneriatul va fi construit pe termen lung, iar colaborarea se va dezvolta constant; pe parcursul anului FCR a colaborat cu 700 de producatori de lapte. Aceasta va investi in pregatirea echipei de experti “Mesterii laptelui”, liant intre companie si fermieri, furnizand informatii si sprijin, facilitandu-le accesul la resursele pe care FCR le pune in slujba lor pentru a-si imbunatati procesele din cadrul fermelor.

„Calitatea laptelui livrat va creste, iar costurile de productie vor scadea”, sustine conducerea FCR. Strategia presupune ca fermierii sa aiba acces la cunostinte de ultima ora, sa participe la cursuri de pregatire sustinute de experti si la schimburi de experienta la ferme din Olanda si Germania.

Primii 50 de fermieri participanti s-au intalnit in vara cu experti olandezi, iar pana la finalul anului 100 dintre ei vor fi instruiti. Acestia au posibilitatea sa isi imbunatateasca cunostintele in cresterea viteilor, utilizarea rezultatelor de laborator pentru lapte in imbunatatirea ratiilor, observarea si intelegerea semnalelor transmise de vaci.

Practica pentru studenti

FCR le va oferi acces la diverse scheme de finantare, cum ar fi plata in avans, pentru fermieri. Parte a strategiei este asigurarea viitorului fermelor prin colaboarea cu universitati din Transilvania pentru a atrage tineri si absolventi in fermele si in industria de procesare a laptelui, pentru a le da posibilitatea sa contribuie la dezvoltarea sectorului inainte de terminarea studiilor.

Compania va sustine cercetari in universitati si va asigura sesiuni de practica pentru profesori si studenti in ferme si in fabrici. FCR este parte din grupul olandez cu acelasi nume si este prezenta cu brandurile Napolact, Milli, Oke si Dots.

Pierderile au crescut

Societatea Napolact, specializata in fabricarea produselor lactate si a branzeturilor, cu sediul pe Calea Baciului, a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de 165 de milioane de lei si o pierdere neta de 11,8 milioane, fata de afaceri de 227 de milioane de lei si o pierdere de 6,4 milioane in anul precedent, conform situatiilor financiare de la Ministerul Finantelor Publice, numarul angajatilor scazand si el.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *