Probleme de tahograf in Ungaria pentru soferii romani
Politistii din Ungaria fac ravagii printre soferii romani. Potrivit unor norme intrate in vigoare recent, vehiculele intre 2,4 si 3,5 tone trebuie sa fie echipate cu tahograf. Amenzile pot depasi 2.500 euro.
Politistii din Ungaria fac ravagii printre soferii romani. Potrivit unor norme intrate in vigoare recent, vehiculele intre 2,4 si 3,5 tone trebuie sa fie echipate cu tahograf. Amenzile pot depasi 2.500 euro.
Mai mult decat atat, se pare ca autoritatile ungare solicita tahograf si pentru autoturismele cu remorca sau platforma, daca masa totala depaseste 2,4 tone, lucru ce pare inacceptabil si scandalos, cel putin pentru legislatia romaneasca.
Decizia vine dupa ce in primavara acestui an deputatii europeni au adoptat amendamente la reglementarile Uniunii Europene, care vor schimba complet normele de transport in ceea ce priveste vehiculele intre 2,4 si 3,5 tone.
Parlamentul European a aprobat, in aprilie, versiunea finala a prevederilor (acestea au fost deja adoptate de Comisia pentru Transport si Turism in data de 10 ianuarie a.c.). Concret, au fost adoptate propunerile deputatului socialist Ismail Ertug, cu privire la accesul la ocupatia de operator de transport rutier si la conditiile sociale in transport. Aceste propuneri vor avea in vedere transporturile intre 2,4 tone si 3,5 tone.
Cea mai importanta dintre aceste modificari este prevederea Regulamentului cu numarul 561/2006 privind transportul cu vehicule cu o masa maxima autorizata intre 2,4 si 3,5 tone (inclusiv cele cu o remorca sau o semiremorca).
In practica, aceasta va insemna ca soferii acestor vehicule care efectueaza transporturi internationale vor trebui sa respecte acelasi timp de lucru, de pauza si de odihna, care se aplica in prezent soferilor de camioane. Acest lucru va presupune echiparea cu tahografe a vehiculelor cu o greutate cuprinsa intre 2,4 t si 3,5 t, fara de care nu ar fi posibila punerea in aplicare a noilor reglementari.
Zilele trecute, un roman care aducea masini din Germania pe platforma a ramas si fara marfa, si fara platforma, dar a luat si o amenda de 6.000 euro.
Politia din Ungaria a oprit pentru verificare, in apropierea granitei cu Romania, un trailer romanesc care tracta mai multe autoturisme si a descoperit mai multe nereguli.
Soferul trailerului a fost oprit, saptamana trecuta, pe Drumul National 4. Autoritatile ungare au descoperit ca barbatul cu cetatenie romana nu doar ca nu detinea categoria potrivita pentru a conduce un asemenea vehicul, dar trailerul era supraincarcat cu aproape doua tone si nici nu avea tahograf.
Forte bine,pentru necunoscatori va invit la vama Petea sa va dumiriti cu ce se ocupa romanasii nostri in acest fomeni .Mai precis dube gata sa se rupa ,trailere cu doua trei masini cu cat B etc.
Buna seara,daca eu imi cumpar o duba din Olanda,voi avea parte de acelasi tratament,fara sa am firma sau sa car masini,.
Unguri borati muisti… Ce mai proasta nație de om 👎👎👎