Responsabil cu Protectia Datelor, noua profesie conform GDPR

Zipper Romania ofera gratuit un instrument util, companiilor care nu au reusit inca sa implementeze procedurile de conformitate cuprinse in GDPR.

Alinierea este necesara, considera Zipper, in contextul in care numarul plangerilor si sesizarilor la autoritatea romana de supraveghere a crescut semnificativ, fata de anul trecut. Impactul noilor reglementari asupra companiilor se estimeaza a fi unul deosebit de semnificativ. In acest context, este utila cunoasterea in detaliu a profesiei de responsabil cu protectia datelor.

Regulamentul Uniunii Europene nr. 2016/679 privind protectia persoanelor fizice (cunoscut si sub numele de GDPR), intrat in vigoare in luna mai a acestui an, a impus organizatiilor/companiilor sa implementeze un set nou de proceduri, avand in vedere obligativitatea lui si sanctiunile semnificative, aplicate in cazul incalcarii prevederilor sale. Controlul aplicarii dispozitiilor regulamentului se realizeaza in tara de autoritatea romana de protectie a datelor.

Regulamentul a introdus notiunea de „responsabil cu protectia datelor” (Data Protection Officer – DPO).

eBook-ul oferit de Zipper Romania, furnizeaza companiilor care doresc sa implementeze pozitia de Responsabil cu protectia datelor informatii despre:

Desemnarea DPO.

Rolul si sarcinile acestuia in organizatie.

Nivelul necesar de expertiza profesionala.

Subordonarea si indepedenta sa in exercitarea atributiilor in pozitia detinuta.

Responsabilitatea acestuia in cazul unui control al autoritatii de supraveghere.

Mai multe informatii regasiti in eBook-ul „Rolul DPO in contextul Regulamentului general privind protectia datelor cu caracter personal”

Descarcati aici eBook complet – Rolul DPO in contextul Regulamentului general privind protectia datelor cu caracter personal.

Despre Zipper Romania

Face parte dintr-un grup de firme cu prezenta in 5 tari din Sud-Estul Europei. Grupul detine doua centre de procesare in Romania si Moldova. Zipper acopera nevoile companiilor de a-si optimiza fluxurile interne. Solutiile si serviciile de prelucrare a datelor si a documentelor receptionate, vehiculate sau expediate dintr-o companie, asigura un suport solid pentru reducerea costurilor si a timpului de procesare.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *