Telefonul Varstnicului, linie telefonica gratuita si confidentiala

Primaria Cluj-Napoca, prin Directia de Asistenta Sociala si Medicala sprijina initiativa Fundatiei Regala Margareta a Romaniei, care pune la dispoztia persoanelor de varsta a treia Telefonul Varstnicului. Prin acest proiect se raspunde nevoilor persoanelor varstnice prin programe sociale menite sa aline singuratatea, sa combata izolarea sociala si sa reduca sentimentul de inutilitate si efectele acestora. Telefonul varstnicului 0800 460 001 este o linie telefonica gratuita si confidentiala. Ea este accesibila la nivel national; se raspunde cu suflet la problemele persoanelor varstnice, oferind acces la informatii si sfaturi, combate izolarea sociala si sprijina demnitatea la varste inainate prin sprijin emotional, faciliteaza legatura cu actorii relevanti implicati in asistenta persoanelor varstnice si aduce in atentia publicului problematica varstnicilor din tara noastra, semnaleaza cazurile de abuz sau nevoi particulare.

Operatori specializati raspund prompt si ofera informatii persoanelor varstnice de luni pana vineri in intervalul orar 08:00 – 20:00 si sambata intre orele 08:00 – 16:00, acest lucru fiind posibil cu ajutorul voluntarilor de toate varstele care construiesc relatii cu varstnicii izolati fizic sau emotional care doresc un partener de discutie sau o persoana care sa-i asculte.

Prin intermediul acestui program au fost sprijinite pana in prezent peste 30.000 de persoane varstnice din intreaga tara.

Rolul liniei telefonice

De ce exista telefonul varstnicului? Fenomenul imbatranirii a cunoscut un ritm de crestere alarmant in tara noastra. Peste 3.5 milioane de persoane au varsta de peste 65 ani, la care se adauga emigrarea tinerilor, insuficienta resurselor umane specializate si lipsa unui sistem de suport. O mare parte se confrunta cu neajunsuri materiale, probleme medicale, izolare sociala si acces limitat la informatii. Sistemele de aistenta si consiliere, publice si private existente nu sunt suficiente pentru a acoperi nevoile acestei categorii. In tara noastra, unul din doi varstnici sunt afectati de singuratate. Acest sentiment poate conduce la efecte negative asupra sanatatii si calitatii vietii acestora, care in final conduce spre marginalizare si excludere sociala. Dintre cele mai pregnante nevoi cu care se confrunta persoanele vastnice sunt sentimentul de inutiliate si lipsa unui interlocutor, persoanele din mediu urban resimtand mai acut aceste probleme.

Cui se adreseaza Telefonul Varstnicului

Conform datelor Institutului National de Statistica, in Cluj-Napoca, la 1 iulie 2018 numarul varstnicilor era de 54.126 persoane (22.482 barbati si 31.644 femei), iar la 1 ianuarie 2019 era de 54.920 (22.831 barbati si 32.089 femei). Fata de anul 1992, numarul varstnicilor a crescut cu 10.935.

De la inceputul programului si pana in prezent, in judetul Cluj au beneficiat de consiliere sociala prin Telefonul Varstnicului 229 de personae. Numarul de beneficiari ai serviciului de reapelare saptamanala/suport emotional a fost 26, dintre care 18 femei si 8 barbati.

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *