Ne storc de bani: Clujul incaseaza din parcari aproape cat Bucurestiul
Cluj-Napoca a obtinut anul trecut venituri din parcarile publice doar cu 2 milioane de lei sub Bucuresti. Aceasta in conditiile in care dispune de parcari de zece ori mai putine.
Integratorul de solutii inteligente la cheie Vegacomp Consulting a realizat prima analiza a parcarilor publice din Romania. Raportul national este de 1,2 milioane de locuri publice de parcare pentru cele 7 milioane de autovehicule din Romania.
“Primele trei zone si orase, ca numar al locurilor publice de parcare, sunt Sectorul 2, Sectorul 3 si Iasi, in timp ce primele orase, ca venituri obtinute din parcari sunt, dupa liderul Bucuresti, Cluj-Napoca, Oradea si Sibiu. Clasamentul oraselor cele mai eficiente in monetizarea parcarilor este condus de Odorheiu Secuiesc, cu 1.591 lei/loc/an, urmat de Timisoara, cu 689 lei, si de Cluj, cu 613 lei. Ca mod de incasare a veniturilor, domina platile cash, dar este vizibila tendinta de crestere in directia platilor electronice, cu 49 de orase in care parcarea se poate plati printr-o aplicatie mobila, in comparatie cu cele 19 orase cu parcometre instalate”, spune Cornel Barbut, CEO al Vegacomp.
Tarife si numar de parcari
Tariful anual pentru parcarile de resedinta este intre 30 si 100 lei in localitatile mici. In orasele mari tariful este intre 70 si 150 lei. Pentru abonamente, preturile de inchiriere variaza intre 15 lei/luna si 1.000 lei/luna.
Tariful orar de ocupare pentru parcarile publice cu plata variaza intre 1 si 5 lei, cu doua exceptii. Este vorba de Bucuresti si Cluj, unde limita maxima ajunge la 10 lei.
Numarul locurilor de parcare de pe strada (on-street) este de 403.148. Dintre acestea 128.735 cu plata, 252.742 fara plata, 13.728 pentru persoane cu dizabilitati, 124 pentru masini electrice. Numarul locurilor de parcare din afara strazii (off-street) este de 155.052, iar cel al locurilor de parcare inteligente, de 9.742.