Clujul ar putea avea intr-un timp relativ scurt un tren urban

Proiectul prin care Clujul beneficiaza de un tren urban se poate realiza intr-un timp relativ scurt. Trenul ar merge de la autostrada pana la Electric Castle.

Clujul pregateste un proiect care ar putea fi mult mai de impact decat metroul. Si infinit mai ieftin, avand in vedere ca, vineri, Emil Boc a spus ca metroul ar urma sa coste 100 de milioane de euro pe kilometru. Este vorba despre trenul urban, care va folosi calea ferata existenta. Linia pe care doreste sa o infiinteze municipalitatea pleaca de la Nadaselu, pe unde va trece autostrada. Ea va ajunge pana la Bontida, adica va putea veni in sprijinul fanilor Electric Castle. Dupa ce s-a inteles cu CFR, Primaria are doua mari provocari: gasirea unui operator si conectarea statiilor trenului urban cu traseele Companiei de Transport Public (CTP).

Toate orasele mari au varianta trenului pentru conectarea cu zonele metropolitane. Daca mijlocul de transport pe sine va fi confortabil si va face doar cateva minute din Baciu sau Apahida pana la gara Cluj-Napoca, oamenii se vor gandi de doua ori daca sa isi foloseasca masina personala cand merg la serviciu. Iar gara este la doua statii de tramvai de centrul municipiului.

Ce spune city-managerul

Am stabilit cu un consultant varianta finala a statiilor si punctelor de oprire care ar fi necesare de la Nadasel pana la Jucu sau Bontida. Unele se suprapun cu cele existente, altele vor fi infiintate. Urmeaza discutii comune cu Consiliul Judetean, CFR si CTP, eventual si cu operatori feroviari. Cel mai greu va fi cu statia de la aeroport, unde se discuta demult despre un punct intermodal; proiectul este deocamdata blocat din cauza costurilor mari. Exista varianta de a porni proiectul mult mai repede, cu statiile deja existente, ulterior urmand sa se infiinteze altele noi. Dupa discutiile pe care le-am avut, CFR e de acord sa ne sprijine cu partea de infiintare puncte noi de oprire si introducerea in trafic a acestora. Trebuie sa lamurim doar cine va opera”, a declarat city-managerul Gheorghe Surubaru.

12 statii se contureaza pe traseul trenului urban: Nadaselu – Suceag – Baciu – Tetarom I – Cluj gara – Cluj zona Clujana – Cluj pod IRA – Cluj aeroport – Apahida – Jucu – Rascruci – Bontida.

Eu zic ca suntem pe drumul bun. Interesul nostru este sa functioneze cat mai repede”, a subliniat Surubaru.

Ca un element de surpriza,  este dorinta Primariei de a gasi o modalitate de a conecta la proiect si Florestiul. In sensul acesta, se studiaza ideea realizarii unei cai ferate noi. Evident, nu in prima faza de implementare a proiectului.

Prin experienta mea si prin faptul ca am un trecut la CFR, incerc sa le pun cap la cap cat mai repede, mai ales ca se discuta si despre o linie noua, care sa vina din Floresti pana la calea ferata existenta. Este o varianta mult mai rapida si mai eonomicoasa decat metroul. Doar sa rezolvam problema traseului”, a declarat city-managerul Gheorghe Surubaru.

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *